Projekt Ruralities
[ezcol_1half]
Czas trwania: 01.09.2019 – 31.08.2022
Finansowanie: Projekt finansowany ze środków unijnych – Program Erasmus+
Zespół projektowy: Jacek Koj (koordynator), Andrzej Bąk, Agnieszka Świgost-Kapocsi, Łukasz Sykała, Natalia Stelmaszewska, Marta Ziółkowska, Maciej Mróz, Wojciech Dawid
[/ezcol_1half] [ezcol_1half_end][/ezcol_1half_end]
Główne założenia projektu:
Głównym celem projektu jest wzmocnienie pozycji mieszkańców obszarów wiejskich jako aktorów zmian na rzecz poprawy społecznych i fizycznych warunków życia w swoich miejscowościach. Cel główny będzie możliwy do realizacji poprzez przygotowanie narzędzia edukacyjnego opartego na grze planszowej, które będzie wykorzystywane podczas szkoleń dotyczących partycypacji społecznej.
Grupy docelowe:
- Trenerzy, nauczyciele i eksperci pracujący z uczniami na obszarach wiejskich
- Mieszkańcy obszarów wiejskich
- Aktywiści pracujący w lokalnych organizacjach pozarządowych
- Przedstawiciele władz lokalnych i interesariusze, którzy chcą wzmocnić współpracę z obywatelami
- Studenci i uczniowie w ramach edukacji obywatelskiej
- Studenci specjalizujący się w planowaniu urbanistycznym, gospodarce społecznej, geografii społecznej i innych tematach związanych z partycypacją społeczną
Główne wyniki projektu:
- The Ruralities teaching method – metoda pedagogiczna oparta na tematyce partycypacji społecznej wykorzystująca grę planszową i scenariusz prowadzenia zajęć
- Rekomendacje dla lokalnych i europejskich decydentów politycznych mające na celu lepsze wdrażanie procesów partycypacyjnych na obszarach wiejskich
PARTNERZY:
- Ipso Facto – Toulouse, Francja (lider konsorcjum)
- Comparative Research Network – Berlin, Niemcy
- Euro-Net – Potenza, Włochy
- University Of Thessaly – Volos, Grecja
- Arbeit Und Leben LAG MV – Schwerin, Niemcy